FLAŞ HABER

Avrupa’nın önceliği Çin

Pekin’de düzenlenen Auto China 2024 Fuarı’da 300’e yakın yeni model tanıtılırken, Cenevre Araba Fuarı’nda yer almayan birçok Avrupalı markanın fuara gösterdiği ağır ilgi dikkat çekti. Türkiye’ye 4 farklı markasıyla giriş yapmaya hazırlanan Çinli Chery Kümesi, 60 bayisini fuara taşıdı.

Avrupa’nın önceliği Çin

Volkan DEMİRKUŞAK

Bu hafta Çin’in başşehri Pekin’de düzenlenen Auto China 2024 Fuarı’nda Chery’nin davetlisi olarak katıldım. Çin’in en büyük fuarı olarak bilinen tertipte 300’e yakın yeni model tanıtıldı. Fuarın değerli bir kısmı Çin’de satılan arabalardan oluşurken, bu yıl 18. düzenlenen fuarda Avrupalıların ilgisi de büyüktü.

220 bin metrekarelik dev fuarda 116 basın toplantısı düzenlendi. Yakın periyotta düzenlenen Cenevre Araba Fuarı’nın yanında adeta Mısır Çarşısı’nda fuar yapma hissi veren, inanılmaz kalabalık, inanılmaz enerjik fuarda Avrupalıların Avrupa’dan vazgeçtiğini ya da başka bir deyişle Avrupalıların önceliğinin Çin olduğunu söylemek yanlış olmaz.

Dünyanın en kıymetli araba fuarı olarak bedellendirilen, premium markaların koşarak geldiği Cenevre Araba Fuarı’nda stant alanında 6- 7 marka dışında kimse yokken, hiç bir üstün spor markası dünyanın en değerli kentlerinden Cenevre’ye selam bile vermezken, Pekin’de bir çırpıda Roll&Royce, Lamborghini, Bentley üzere markaları saymak, üstüne Avrupalı üreticileri görmek dünyanın istikameti açısından kıymetli. BMW’nin en çok sattığı ülkenin Çin olması, Volkswagen’in yeni modelleri elektrikli G Serisi’nin lansmanı daima buradaydı.

Chery Kümesi yeni markalarla geliyor

Pazartesi günü yazacağımız ayrıntılı haber öncesi ufaktan bilgi vermekte fayda var. Çin’in en kıymetli üreticisi ve ihracatçısı olan Chery geçen yıl bizimle birlikte buraya 5-6 bayiyle gelmişti, bu yıl ise 60’a yakın bayi de biz gazetecilerle birlikteydi.

Geçen yıl 60 olan ihraç ülkesi sayısı bu yıl 90’a çıkmış. En değerli bahislerden biri Chery Kümesi bünyesindeki markaların kendi içinde marka olarak yakın periyotta Türkiye’de yerleşecek olması. Yani Omoda, Chery, Jaecoo ve Exeed’i yakında marka olarak ülkemizde görmemiz muhtemel. Markanın standında makyajlı Tiggo 8, yaklaşık 1400 km menzilli Tiggo 9, Jaeoco 8 üzere şarj edilebilir hibrit modeller de ülkemize gelecek. Bunun yanı sıra Chery Kümesi bünyesindeki Icar da SUV modelleriyle dikkatimi çekti.

Fuarı gezerken bir pop star edasında ilerleyen Xiaomi CEO’u Lei Jun’u stantlar ortasında peşinde 100 kamera 50 gazeteciyle gezerken 3 kez gördüm. Adeta bir pop star üzere geziyordu fuarda. Xiaomi SU7 ile beklenenden fazla sipariş almasının yanı sıra bu işten vazgeçmediğini de gösterdi. Fuarda en çok dikkat çekenler elektriklilerin yanında şarj edilebilir hibritler oldu. Bilhassa menzillerin 1000 km’leri aşması da elektrikli arabalardan çekinenler için yeterli bir geçiş fırsatı sunabilir.

Asya Avrupalılara düşünme talihi vermeyecek formda büyüyor

Çinlilerin lüks büyük araç sevdası bilinir. Her şeyin en değerlisi en büyüğünü seviyor bu ülke. G Serisi de elektrikli versiyonuyla fuardaydı. 4 elektrikli motoru, kendi etrafında dönebilen altyapısı, şık dizaynıyla G Serisi yeni bir müşteri kitlesine de ulaşacak. BMW makyajlı i4’ü tanıttı, VW Grubu’nun en güçlü olduğu ülke olan Çin için ürettiği ID Code da dikkat cazipti. Yani doruktan tırnağa iğne atsan yere düşmez bir fuardı Pekin. Otomotiv kesimi ve Avrupalılar “Çinli markalar, elektrik, hibrit, alternatif enerjiler” düşüne dursun süratli hareket eden, dev pazarlı Asya, adeta Avrupalılara düşünme bahtı vermeyecek biçimde büyüyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ