FLAŞ HABER

Barsan, lojistikte ABD’de birinci 30’a girdi

Güç zengini olmayan Türkiye’nin doğalgazı coğrafya, petrolü ise insan gücü. Her iki kıymetin bir ortaya gelmesi Türkiye’yi dünyanın en değerli lojistik merkezlerinden biri haline getiriyor.

Barsan, lojistikte ABD’de birinci 30’a girdi

Kerim ÜLKER

Özellikle yabancı firmaların denizcilikten kara nakliyatına lojistiğin her alanına ilgi göstermesi de bu özelliğinin bir yansıması. Avustralyalı Toll’dan Hong Kong merkezli Kerry’ye, Alman Kühne-Nagel’den, Dubai merkezli Aramex’e, Japon devi Yusen ve Hitachi’den, Alman devi DHL’e kadar dünyanın önde gelen lojistik şirketleri Türkiye’den firma kurdu, satın aldı yahut paydaşlık kurdu.

Dünyanın önde gelen firmalarının rekabette oyun alanı haline gelen Türk lojistik pazarının yerli şirketlerinden biri olan Barsan tabir yerindeyse hem Türkiye’de büyüyor, hem de yaptığı yatırımlarla dünyanın en kıymetli nakliyat şirketlerinden biri haline geliyor. Bilindiği üzere 101 trilyon dolar olan global iktisadın içinde lojistiğin hissesi 8 trilyon dolar. Neredeyse en güçlü 3’üncü iktisat olan Japonya’nın iki katı bir büyüklüğe geliyor.

Türkiye ise bu pazarda şimdi hak ettiği güce ulaşamasa da Türk şirketlerin yurtdışı operasyonlarıyla güçlenmesi potansiyele ulaşma konusunda değerli. Bu yıl 41’inci yılını kutlayan yüzde 100 Türk şirketi Barsan Küresel Lojistik (BGL), Türkiye’nin lojistikteki bu potansiyelini hayata geçirmeye çalışan firmalardan biri.

Rotterdam’daki en büyük depolardan biri

65 ülkedeki operasyonuyla, 101 trilyon dolarlık global iktisadın yüzde 95’ine ulaşan Barsan, 3 yıl içinde bu ülkelere 20’sini daha ekleyecek ve çalıştığı coğrafyayı 85 ülkeye ulaştıracak. Avrupa’nın en kıymetli limanı olan Hollanda’daki Rotterdam’da yer alan tek Türk şirketi olan Barsan’ın İdare Şurası Lideri Cengiz Çaptuğ, şirket cirosunun yüzde 75’ini yurtdışı operasyonlardan yaptıklarını lisana getiriyor. Barsan’ın en büyük pazarı Avrupa ve burada 23 ülkede taşıma dışında depo işletmeciliği hizmeti de verdiğini lisana getiren Çaptuğ, BGL’nin Rotterdam’a 10 milyonlarca dolarlık yatırım yaptığını söylüyor.

Çaptuğ’un verdiği bilgilere nazaran Rotterdam Limanı 2022’de tek başına 14 milyon TEU ve 139 milyon tonluk yıllık kargo elleçlemiş durumda. Dünyanın en büyük 11’inci, Avrupa’nın en büyük limanı. 42 kilometre genişliğe sahip bir alana yayılan liman yıllık 63 milyar euroluk katma paha yaratıyor. Barsan’ın Rotterdam Limanı’ndaki en büyük depolardan birine de sahip olduğunu hatırlatmak gerekiyor.

Ekonominin merkezi ABD’de birinci 30’a girdi

Barsan Küresel Amerika operasyonları CEO’su Uğur Aksu ise son devirde şirketin ABD operasyonlarının çok süratli bir halde büyüdüğünü anlatıyor. Dünyanın en büyük iktisadı olan ABD’deki en büyük 30’uncu lojistik firması haline geldiklerini söyleyen Aksu, “ABD’nin cirosu Türkiye’yi geçti. ABD üzere bir pazarda birinci 30 firma ortasına girmek epeyce gurur verici. 25 bin metrekarelik bir alan sahip olan yegane firmayız.

ABD’de 11 kentte faaliyet gösteriyoruz. Birebir vakitte Türk firmalarının buraya ticaret ve yatırım yapmasında da kıymetli bir rol oynadık. Çeşitli yardımlarımız oluyor buraya gelmek isteyen firmalara. Buradaki Türk yatırımlarını artırmak konusunda çok istekliyiz. Zira ABD tek başına dünyanın yüzde 25’ini tüketiyor ve potansiyel çok yüksek” diye konuştu.

Kadın istihdamını yüzde 40’a çıkardı

4 bin 200 çalışanı olan Barsan, her yıl ortalama 250 kişiyi daha istihdam ediyor. Bunların 150’si Türkiye’den. Cengiz Çaptuğ, bilhassa lojistikte çok görmesek de bayan istihdamın da Barsan’ın özel bir ehemmiyet verdiğini lisana getiriyor. Çalışanlar içinde bayanın oranı da yüzde 40’a çıkmış durumda. Çaptuğ ile sohbetimizde lojistik dalının meselelerini da konuşuyoruz. Çaptuğ, lojistik bölümünde önemli manada sürücü meşakkati çekildiğini anlattı.

EYT ile birlikte emekli olan sürücülerin yerine yenilerini bulmakta zorlandıklarını belirten Çaptuğ, sürücüler için vize randevusu almakta da problem yaşandığını vurguladı. Çaptuğ, dünyada dalda yaşanan sorunları ise şöyle sıraladı: “Dünyadaki faiz artışlarına paralel olarak yaşanan emtia azalışı ile birlikte lojistik bölümünde bir ölçü yavaşlama oldu. Dünyanın çabucak her yerinde lojistik kesimine yönelik talepler azaldı.

Bu durum da navlun fiyatlarının düşüşüne neden oldu ve piyasada kıran kırana bir rekabet ortamı oluştu. Rusya-Ukrayna savaşı nedeniyle güzergah değişiklikleri de bir sorun olarak karşımıza çıktı. Ayrıyeten süren ambargolar da bölümü olumsuz etkiledi.”

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ