FLAŞ HABER

Happy People Project/Onural: Orta Doğu’da büyüme stratejimizi geliştirdik

Reklam ajansı Happy People Project’in Kurucu Ortağı ve CEO’su Orçun Onural Türkiye’de kesim büyüklüğünün 95 milyar lirayı aştığını belirtti. Yapay zekayı üretim kısmında kullandıklarını belirten Onural büyüme stratejilerinden de bahsetti.

Happy People Project/Onural: Orta Doğu’da büyüme stratejimizi geliştirdik

Happy People Project Kurucu Ortağı ve CEO’su Orçun Onural Bloomberg HT’de Üst Seviye programıma konuk oldu.

Reklam dalının herşeye karşın çok dinamik bir dal olduğunu ve bölümün ortalama yüzde 75’in üzerinde bir büyüme kaydettiğini belirten Onural, “sektör büyüklüğü de baktığınızda 95 milyar TL üstü sayılara geldi. Medya ve reklam yatırımlarının yüzde 66’sı dijital medya oldu, yani dijital tarafa yapılan yatırım oldu. Bu oran 2020 yılında yüzde 45’ti ve pandeminin hayatımıza girmesiyle bir arada dijital kanallarda büyüme inanılmaz oldu. Şu anda dijital açık orta önde gidiyor.” değerlendirmesini yaptı.

“Ortadoğu’da büyüme stratejimizi geliştirdik”

Happy People Project’ten bahseden Onural 2023 yılında yurtdışı yatırımlarını artırdıklarını söyledi. Onural “2023 de aslında baktığınızda sıkıntı bir yıldı, doğal afetler, seçim ortamı, enflasyonist ortam bunların hepsi birleştiğinde aslında Türkiye’de herkes için sıkıntı bir yıldı. Bu devrin bizim için şöyle bir avantajı oldu, biz yurtdışı yatırımlarımızı artırdık. New York ofisimizden sonra Dubai ofisimizi açtık. Ortadoğu’da büyüme stratejimizi geliştirdik ve takım yapımızı ve çalışma sistemimizi değiştirdik. Küresel manada hem Amerika’ya, hem de EMEA bölgesine hizmet veren bir ajans olduğumuz için Türkiye, Amerika ve Ortadoğu gruplarını ayırdık.

Amerika biliyorsunuz pazarlama dünyasının devi, orada bir Türk ajansı olarak varolmak çok kolay bir iş değildi. Biz pratik işleri çözebilen ve daha süratli karar veren ve daha süratli uygulayan bir yapıya sahibiz bu da orada avantajımız oldu, farklılık yarattı.

Biliyorsunuz dünyanın en büyük spor tertibi “Super Bowl”, en değerlisi ve en kıymetlisi, bilhassa tüm Amerika’nın televizyona kitlendiği bir iş. Muhteşem Bowl’da bir Türk reklam ajansının ve memleketler arası bir markayla orada olması çok gurur verici bir şeydi.

Biz Harika Bowl tertibi için bir proje sunduk, dedik ki ‘size uygun bir projemiz var, çok da inanıyoruz’ ve bu projeyi hayata geçirdik. Proje çok başarılı oldu, İsim Age’de editörün seçkisi olarak da yayınlandı. Amerika’da en çok beğenilen 3 kampanyadan biri oldu. Bir ajansın Üstün Bowl’da reklamının yayınlanması çok özel bir durum. Bilhassa yüzde yüz Türk sermayeli bir ajansın orada olması, o devlere karşı yaptığı işle anılması çok kıymetliydi.

2023 yılındaki Muhteşem Bowl başarısı bize 2024’te de birebir bahtı tanıdı. Bu sene tekrar katıldık, iki yıl üst üste bir Türk reklam ajansının bu tertibe katılması ayrıcalıklıydı. Bu senede çok başarılı bir kampanya yaptık ve artık bu ay sonunda bunun sonuçlarını bekliyoruz. 3’te 3 yapmak istiyoruz, 2025’te de katılmak istiyoruz ve bunun için şimdiden çalışmalara başladık.” diye konuştu.

“Dünyada yükselen yıldız Doğu ve Asya”

Büyüme stratejilerinden de bahseden Onural Mart sonunda Suudi Arabistan, Riyad’da ofis açacaklarını belirterek şunları söyledi, “Şimdi Suudi Arabistan büyük bir değişimin içerisinde, bizim de bu değişimin içinde olmamız gerekiyor. Reklamcılık manasında Avrupa bizim için doymuş bir pazar. Avrupa nüfusu gitgide yaşlandığı için ve üretim de azaldığı için Avrupa pazarında bir gelecek görmüyorum. Bu bölümde dünyada yükselen yıldız Doğu ve Asya. Hangi pazarlarda bize gereksinim var ona bakıyoruz büyümek için. Biz belirli ülkelerde işimizi çok âlâ yapalım ve buralarda derinleşelim istiyoruz.”

Onural Türkiye pazarının da büyük ve dinamik bir pazar olduğunu, Türkiye’de bağımsız ajans olarak en büyük ajanslardan bir tanesi olduklarını belirtti ve “Türkiye bizim için çok değerli, yetenekleri takımımıza katmaya çalışıyoruz. Yetenek bulmak da çok zorlaştı, yetenekler farklı bölümlere kaydı. Bizim için Türkiye büyümesi çok değerli.” dedi.

Onural artan maliyetlere ait “Doğru insan kaynağını bulup yönetmek zira maliyetler çok yüksek. Reklam kesiminde çalışmak isteyen insanların istedikleriyle bizim müşterilerden alabildiklerimiz ortasında önemli bir açık var. En büyük badire burada yani alamadığımız bir karı çalışanlarımıza vermek çok sıkıntı. Türkiye’deki en büyük sorun bu, insan sayısının az olması ve insanlarında çok kıymetli olması. Onları barındırabilmek ve tutabilmek çok kolay işler değil, Türkiye’deki bir çok reklam ajansının burada zorlandığını biliyorum.

Bunun yanında, medya yatırımlarında fiyatlar çok arttı. Bütün mecralarda çok yüksek bedeller geldi. Yapım maliyetleri yükseldi, artık o denli düzgün bütçelerle çok güzel işler yapma talihiniz yok. Hasebiyle bölüm çok da kolay durumda değil.” yorumunu yaptı.

“Yapay zekayı üretim kısmında kullanıyoruz”

Onurla ayrıyeten “Yapay zekayı üretim kısmında önemli kullanıyoruz ve yararlarını da görüyoruz. Lakin gelecekte birçok bölümün yok olmasına sebep olacağını da düşünüyorum. Bunun hayatın içinde bir hududu olacak mı bilmiyorum lakin çok süratli ilerliyor biz de çok önemli kullanıyoruz. Artık tüketici kendi içeriğini kendi yaratıyor. Bilhassa influencer’lar, Tik Tok ve İnstagram fenomenleri bunların yarattığı içeriğin üstüne içerik yaratmanız çok sıkıntı. Biz de mecbur onlara bakıp esinleniyoruz.” değerlendirmesini yaptı.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ