Papara, Twitch’te Yayıncı Hesabı’nı devreye soktu
Papara, Twitch yayıncılarının takipçilerinden takviye almasını kolaylaştıran ve rekabetçi komitesiyle öne çıkan Yayıncı Hesabı özelliğini duyurdu.
Papara’dan yapılan açıklamaya nazaran, dijital iktisat, içerik üreticiliğini ve yayıncılığı profesyonel bir mesleğe dönüştürdü.
Bu durum, sohbet programları, görüntü oyunu yayınları, espor müsabakaları üzere içeriklerle takipçilerine çeşitli platformlardan ulaşan yayıncılar için geliştirilen gelir modellerini de beraberinde getirdi.
Türkiye’de en çok kullanılan platformlar ortasında Twitch’in başı çektiği bilinirken TwitchTracker’ın bilgileri, Türkiye’de en çok izlenen 10 Twitch yayıncısının haziran ayında toplamda 757 bin saat yayın yaptığını, bu yayıncıların ortalama izleyici sayısının 120 binin üzerinde olduğunu gösterdi.
Espor ve görüntü oyun kesimleriyle yakından ilgilenen finansal teknoloji şirketi Papara, bağımsız yayıncıların takipçilerinden dayanak almalarını kolaylaştırmak için Twitch yayıncılarına özel olarak geliştirdiği Yayıncı Hesabı’nı duyurdu.
Twitch’te yayın yapan içerik üreticileri, yayın adreslerini, en az takviye fiyatını, yayın platformlarını ve bildirim sistemlerini belirleyerek Papara Yayıncı Hesabı açabiliyor. Yayıncı Hesabı açılan kullanıcılar, kendilerine özel olarak oluşturulan “yayıncı donation” temasını Twitch yayınlarında, toplumsal medya hesaplarında paylaşabiliyor.
Papara kullanıcısı olan izleyiciler, bu ilişkiyi kullanarak direkt Papara üzerinden yayıncılara takviyede bulunabiliyor.
Bir haftada 3 bin hesap
Yayıncı bağış ve yayıncı takviye altyapılarında ortalama kurul oranının yüzde 5 olduğu bilinirken, Papara’da ticari/aşırı kullanım fiyatı kapsamında birebir ay içinde Papara hesabına 5 farklı şahıstan toplam 5 bin TL ve üzeri yahut fiyattan bağımsız 10 farklı bireyden para transferinden sonra gelecek takviyelerde, BSMV hariç yüzde 3,40, BSMV dahil yüzde 3,57 süreç fiyatı kesiliyor. Bu açıdan Papara, yayıncı takviye altyapıları ortasında rekabetçi komite oranıyla öne çıkıyor.
Papara’dan paylaşılan şimdiki bilgilere nazaran Yayıncı Hesabı eseri, kullanıma açıldığı günü takip eden bir hafta içinde 3 binden Twitch yayıncısına ulaştı.
16 milyonu aşkın kullanıcısına Oyun & Dijital Kod ödemelerini kolaylıkla yapabilme imkanı sunan Papara, Yayıncı Hesabı eseriyle espor, görüntü oyun üzere odaklarda içerik üreten bağımsız yayıncılara olan takviyesini göstermiş oldu.
Ayrıca Papara, yaratıcı iktisadın bir modülü olan, canlı yayınlar yaparak topluluk oluşturmayı başaran içerik üreticilerine yeni ve rekabetçi bir gelir kanalı sundu.