FLAŞ HABER

Swarovski Kristalleri’nde 2023 geliri 1.8 milyar euro

Swarovski Kristalleri, 31 Aralık 2023’te tamamlanan yıl sonu faaliyet sonuçlarına nazaran, 2023 yılında evvelki yıla nazaran sağlam ve geniş tabanlı bir büyüme göstererek gelirini %4 artırarak 1,832 milyon euroya ulaştı.

Swarovski Kristalleri’nde 2023 geliri 1.8 milyar euro

1895’te Avusturya’da kurulan bir şirket olan Swarovski, dünyanın en güzel kristallerini, Swarovski elmasları ve zirkonlarını, mücevher ve aksesuarların yanı sıra konut dekorasyon kesimlerini, otomotiv dalı için kristallerini, tasarım ve üretim süreçleri sonrasında satışa sunan kıymetli bir marka.

Swarovski Kristalleri, 31 Aralık 2023’te tamamlanan yıl sonu faaliyet sonuçlarına nazaran, 2023 yılında evvelki yıla nazaran sağlam ve geniş tabanlı bir büyüme göstererek gelirini %4 artırarak 1,832 milyon Avro’ya ulaştı.

Şirketin CEO’su, muvaffakiyetlerini değerlendirirken, müşteri odaklı yaklaşımlarının ve eser kalitesine verdiği değerin değerli faktörler olduğunu vurguladı.

Ayrıca, Ar-Ge çalışmalarına ve yenilikçi eserlerin geliştirilmesine yapılan yatırımların da bu büyümede tesirli olduğunu belirtti. Swarovski’nin 2023 yılında elde ettiği bu muvaffakiyetler, şirketin gelecekteki büyüme potansiyelini de gösteriyor.

Lüks tüketim pazarında, yıl bazında +%10’luk büyümeye dayanarak, pazar büyümesinin çok üzerinde bir performans sergiledi. Marka, değişken jeopolitik ve makroekonomik ortamda başarılı bir halde ilerledi. Olumsuz döviz şartlarına karşın 2019’dan beri birinci kez bu yıl FVÖK maliyetleri olumluya döndü. 2023 yılının güçlü geçen dördüncü çeyreği, %9’luk satış artışı ve FVÖK’ün 2018’in üçüncü çeyreğinden bu yana en yüksek düzeye ulaşmasıyla 2023’teki genel performansın yükselmesini sağladı.

2023 faaliyet raporu sonuçları, Swarovski’nin ikonik mirasını günümüz çağdaş ruhuyla tekrar yapılandırmaya yönelik stratejisinin ve sürmekte olan iş modelinin doğruluğunu teyit ediyor.

Swarovski’nin CEO’su Alexis Nasard 2023 Faaliyet Raporu sonucu ile ilgili olarak yaptığı açıklamada: “Elde edilen güçlü sonuçlar, LUXignite stratejisinin geçerliliğini, ikonik markamızın kalıcı gücünü ve eşsiz bilgi birikimini bir defa daha doğruluyor. SWAROVSKI çalışanlarına ve dünyanın dört bir yanındaki iş ortaklarına tutkuları ve bağlılıkları için, idare şurasına ve hissedarlarına ise kararlı takviyeleri için minnettarım” dedi ve 2024’teki gayelerini ise şu biçimde lisana getirdi: “2024 yılındaki odak noktamız, en önemli stratejimizin disiplinli bir halde uygulanması olacaktır. Eser koleksiyonlarımızda ve bağlantımızda üstün yaratıcılığa daima odaklanmaya devam ederken, perakende ağımıza daha fazla yatırım yapmaya başlayacağız.”

2023’te geniş çaplı organik büyüme

– Tüm kategorilerde: perakende satışlarda %4’lük artış, B2B kristallerinde %5’lik artış;

– Mücevher başta olmak üzere, tüm ana kategorilerde %6’lık artış;

– Başta gelen 10 markette kaydedilen büyüme ve değerli kentlerde %13’lük artış;

– Swarovski.com ile çevrimdışı %5’lik, çevrimiçi %4’lük artışla birlikte çok kanallı büyümede %11’lik oranda artış;

– Mağazalardaki karlılık oranında %36 oranında güçlü bir büyüme görülüyor.

Şirket, olumsuz döviz şartlarından kaynaklanan tesire karşın, maliyetleri yine yapılandırmadan evvel olumlu bir FVÖK elde etmeyi başarıp, buna paralel olarak net borç bedellerinde değerli bir düzgünleşme kaydediyor. Bu düzgünleşme, gelişmiş faaliyet kaldıracının yanı sıra artan nakit akışı ile mümkün oluyor. Swarovski’nin kreatif yöneticisi Giovanna Engelbert’ün liderliğinde yürütülen mücevher ve konut koleksiyonunun irtibat kampanyalarının ve perakende tecrübesinin geliştirilmesiyle marka, durumunu koruyor. 2023 yılında, New York ve Seul’de açılan yeni mağazalarla, SKIMS ile yapılan iş birliği koleksiyonu ve markanın lisanslı partneri EssilorLuxottica ile gerçekleştirilen iş birliğiyle hazırlanan gözlük koleksiyonuyla birlikte, 128 yıllık tarihinde yeni adımlar atılarak, markanın erişimi artıyor. Viyana’dan Şangay’a uzanan Masters of Light standı ile markanın mücevher üzerindeki uzmanlığı ve güçlü mirası sergileniyor. Eser tarafında ise, ikonik Millenia koleksiyonunun devam ettirilmesi ve

Swarovski Created Diamonds’ın altında, cihanın doğuşundan esinlenen yeni Galaxy koleksiyonunun piyasaya sürülmesi ile markanın laboratuvar üretimi elmaslara olan bağlılığı ortaya koyuyor. Tüm bu çalışmalar doğrultusunda marka, Millenial ve Gen Z tüketicilerin de ilgisini çekmeyi başarıyor. Swarovski’nin 2024 yılında gayeleri ortasında, LUXignite dönüşüm seyahatinin ayrılmaz bir kesimi olarak kârlı büyümeyi sürdürmek, birebir vakitte markayı ve alışveriş tecrübesini geliştirmeye ve mali disiplini muhafazaya devam etmek bulunuyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ