FLAŞ HABER

Yıllık 400 bin sefer ile büyük bir taşıma ağını yönetiyoruz

Borusan Lojistik Genel Müdürü Serdar Erçal, yatırımın yüzde 52’sini BTve Ar-Ge’ye ayırdıklarını belirterek “Türkiye’nin lojistik dalını geleceğe taşıyan pozisyonumuzu pekiştirdik. Yurt içinde yıllık 400 bin seferlik taşıma ağını yönetiyoruz” dedi.

Yıllık 400 bin sefer ile büyük bir taşıma ağını yönetiyoruz

Borusan Lojistik Genel Müdürü Serdar Erçal, şirketin büyüme stratejisi ve 2023 maksatları yanı sıra kesimde yaşanan şoför sıkıntısına ait görüşlerini Dünya’ya anlattı.

-Borusan Lojistik olarak konteyner piyasalarındaki gelişmeleri nasıl değerlendiriyorsunuz hem rekabet hem de denizyollarına artan talep tarafıyla?

Yakın vakitte konteyner, güç ve hammadde krizlerini bir ortada yaşadık. 2020’de ertelenen talebin denetimsiz bir formda artışı, bilhassa batı dünyasında tüketimde yaşanan süratli yükseliş denizyoluyla ülkelere sevk edilen eser ölçüsünde önemli yükselişlere neden oldu.

Aynı vakitte uzun müddet sıfır Covid siyaseti nedeniyle Çin’de kapanan limanlarda darboğazlar yaşatmış; o denli ki belirli başlı limanların kapasitesi, konteynerlerin elleçlenmesinde yetersiz kalmıştı. Bu da aslında o devir için kısıtlı olan konteyner kapasitesini yeterlice baskılamış ve navlun fiyatlarını tepeye çıkarmıştı.

Dünyada artan enflasyon ile küresel ölçekte yeni eser talebinin daralması ve Çin’de Covid-19 önlemlerinin azalmasıyla artan tedarik arzı, dünya genelinde nakliyecilik endekslerinin düşmesine neden oldu. Navlun düzeyleri tekrar 2019 ve öncesine geri döndü. Navlun fiyatlarının mevcut seyri ile devam edeceğini bununla birlikte hem küresel ekonomik gelişmelerle azalan hammadde fiyatları, hem de Türkiye’deki makroekonomik gelişmelerin tesiriyle ihracat hacminin artmasını bekliyoruz.

Yeni yatırımlarınız hangi alanlarda odaklanıyor?

Geleneksel lojistik bölümünü daha verimli ve yeni kuşak yapabilmek, iş modelini yeni jenerasyona uyarlamak üzere bir misyonumuz var. Borusan Lojistik olarak 2022 yılında yaptığımız yatırımın yüzde 52’sini bilişim teknolojileri (BT) ve Ar-Ge projelerine ayırarak Türkiye’nin lojistik dalını “geleceğe taşıyan” pozisyonumuzu pekiştirdik. 2012 yılında tohumlarını attığımız eTA iş modelini (Elektronik Nakliyecilik Ağı) platform olarak şu an Borusan Lojistik yurt içi kara yolu nakliyatının içine entegre etmiş bulunmaktayız. Otomotivdeki değerli sektörel yatırımlar ve yeni oyuncularla, araç lojistiğinde operasyon olarak büyüyoruz.

Ayrıca pazara yeni oyuncuların girmesiyle hizmet verdiğimiz müşteri sayısı da arttı. Elektrikli araçlara tam uygun 3 bin metrekare PDI alanımız ile büyüme vaat eden bir segment için de şimdiden hazırlığımızı yaptık. Hem karayolunda yaşadığımız darboğazlara alternatifler yaratmak açısından hem de daha yeşil bir taşıma modu oluşuyla yakın vakitte başladığımız intermodal nakliyecilik da odağımızda.

Müşterilerimize hem konvansiyonel ve hem de dijital olmak üzere çoklu kanallarla en düzgün müşteri tecrübesi üzerinde daima çalışıyoruz. Yurt içinde yıllık 400 bin sefer ile büyük bir taşıma ağını yönetiyoruz. Önümüzdeki devirde eTA’yı, müşterilerimize sunduğumuz tüm lojistik hizmetlerimizi bir ortaya getirdiğimiz bir platform haline getirmeyi amaçlıyoruz. Yurt içinde ve yurt dışında yapacağımız tüm yatırımlar bu stratejiyi destekleyecek tarafta olacak.

Müşterilerimiz self-servis hizmet alabiliyor

Dijitalleşme başta olmak üzere lojistik dalına öncü olabilecek yenilikler ve teknolojik gelişmeler nelerdir?

1973 yılından beri konvansiyonel lojistik bölümünde yenilikçi iş modelleri ile bedel yarattık ve bugün de emelimiz, lojistik kesimini dönüştürerek “Geleceğe Taşımak.” Lojistik firmalarının faaliyetleri için satış, pazarlama ve operasyon grupları en kıymetli fonksiyonlardı.

Artık eser geliştirme ve BT takımları de en az onlar kadar hayati ehemmiyete sahip olmaya başladı. Operasyonel ve ticari platformlarımızı ve taşınabilir uygulamalarımızı geliştirirken insan kaynaklarımızı da o çerçevede yönetiyoruz ve geliştiriyoruz. Bunun için eser geliştirme gruplarımız ve ticari gruplarımız kadar büyük yazılımcı, analist, bilgi teknolojileri ve Ar-Ge genel müdür yardımcımızdan (CTO – Chief Technology Officer) oluşan büyük bir teknoloji tertibimiz var.

Teknoloji takımların geliştirdikleri platformlarla hem müşteri hem de tedarikçilerimiz, bir gerçek kişi ile muhatap olmadan self-servis hizmetlerimizi keşfedebiliyor ve hizmet alabiliyorlar. Büyük bilgi ve yapay zekâ ile müşteriye en süratli ve gerçek maliyeti çıkarmak mümkün hale geliyor. Robotik süreç otomasyonlarıyla (RPA), birçok süreci otomatik ve süratli hale getirdik ve getirmeye de devam ediyoruz. Burada biz teknolojiyi insanın yerini alacak bir araç değil, çalışma arkadaşlarımızla daha fazla müşteriye daha fazla katma bedel yaratma fırsatı olarak görüyoruz.

Yabancılar için Türkiye eşsiz bir konumda

Avrupa başta olmak üzere tüm dünyada alımlı, kamyon ve otobüs şoförü sorunu yaşanıyor. Türkiye’de de sorun giderek kendini hissettiriyor. Bu mevzudaki değerlendirmeniz nasıl?

Lojistik bölümünü etkileyen krizlerden biri de kuşkusuz ağır vasıta sürücülerinin sayısındaki azalış. Türkiye açısından bakacak olursak tüm bu aksiliklerin ülkemizi de kaçınılmaz olarak etkilediğini söyleyebiliriz. Lojistik durursa, ülke durur. Ağır vasıta sürücüleri de lojistik kesiminin en kritik aktörleri ortasındadır. Sürücü krizi önümüzdeki periyotta daha da önemli bir sorun haline gelebilir. Bilgileri incelediğimizde trafiğe katılan araç kadar sürücü kitlesine yeni iştirak yok.

Yaş ortalaması yükselmeye devam ediyor. Bu da demek oluyor ki, meslek olarak eskisi kadar tercih edilmiyor. Kendi filomuz, ana ve spot tedarikçilerimiz birebir görüşmeler ve anketler yaptığımızda bilhassa meslek algısı ve çalışma kaidelerinin zorlukları iş gücüne katılacak yeni jenerasyonlar için cazip olmaktan uzak. Bugün küresel üretimini Avrupa’ya yakın ülkelere kaydırma eğiliminde olan firmalar için Türkiye eşsiz bir pozisyonda.

Bunun yanında doğu ve batı coğrafyalarını birbirine bağlayacak ve Türkiye üzerinden raylı ve karayolu içeren değerli projeler ülkemizin stratejik gündeminde. Bu olasılıklar, önümüzdeki yıllarda lojistik dalımız açısından çok kıymetli bir potansiyel taşıyor. Hasebiyle bu mevzuyu talihe bırakamayız.

“İnsan odaklı bir kurum kültürü için çalışıyoruz”

Borusan’ın sürdürülebilirlik yatırımlarını ve siyasetini öğrenmek isteriz?

Sürdürülebilirlik tüm Borusan Kümesi için öncelikli başlıklardan biri olurken bu mevzuyu kapsayıcı bir halde ele alıyoruz. Borusan Lojistik özelinde bakacak olursak 2011 yılından beri dalda birinci ISO 14064 Karbon ayak izi doğrulaması yapan lojistik firmasıyız, münasebetiyle bilgilerimizi de 12 yıldır doğruluyor ve takip ediyoruz. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının vermiş olduğu “Yeşil Lojistik” dokümanını birinci alan lojistik firmalarından biriyiz. 2006 yılından beri her 10 taşımamızda diktiğimiz 1 ağaç sayesinde 600 bin ağacın üzerinde bir orman alanı yarattık

. İşin geleceğine, yetenek gelişimine ve çeşitliliğe katkı sağlamak maksadıyla daha eşit, adil ve kapsayıcı olmak için çalışıyoruz. Bayanların güçlenmesi, çocukların bilinçlendirilmesi için toplumsal sorumluluk projeleri yapıyor ve çalışma ortamında geliştirmeler yapıyoruz.

Toplumsal cinsiyet eşitliği kapsamında tabiri caizse bayanların da altın bileziği olması için depolarımızda çalışan bayanlara mevcut vazifelerinin yanında eğitim aldırarak operatör ehliyeti almalarına da dayanak sağlıyoruz. 2023 yılı birinci çeyreğinde toplam 5, bugüne kadar da 22 bayan çalışanımıza ehliyet aldırdık.

Yine 2023 yılı içerisinde bayan tır sürücüleri yetiştirmek üzere bayan çalışanları işe aldık ve ehliyet alma süreçlerini de destekleyerek devam ediyoruz. Araç lojistik merkezimizde baştan sonra bir çizgimizi yalnızca bayan çalışma arkadaşlarımızla çalıştırabilecek kapasitedeyiz ve bu sayıyı giderek artırıyoruz.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ