FLAŞ HABER

Toyota Avrupa, 2024’ün birinci çeyreğinde yüzde 10 büyüdü

Toyota Avrupa, 2024 yılının birinci çeyreğinde, geçen yılın tıpkı periyoduna oranla yüzde 10 daha fazla araç sattı.

Toyota Avrupa, 2024’ün birinci çeyreğinde yüzde 10 büyüdü

Şirketten yapılan açıklamaya nazaran, Toyota Avrupa, 2024 yılının birinci çeyreğini yükselen satış grafiğiyle tamamladı. Ocak-Mart periyodunda geçen yıla oranla yüzde 10 daha fazla satış gerçekleştiren şirket, 319 bin 737 adetlik satışa ulaştı.

Toyota Avrupa, bu satış adetleriyle 2023’ün tıpkı devrine nazaran pazar hissesini 0.2 puan artırarak yüzde 7.3’e yükseltti. Toyota, marka bazında ise evvelki yıla nazaran yüzde 8’lik satış artışıyla Avrupa’da ikinci sıradaki konumunu korudu.

Toyota Professional hafif ticari eser gamı da büyük ilgi görmeye devam etti. Toyota’nın Hilux ve Proace eser ailesinden oluşan geniş hafif ticari araç eser gamının satışları yılın birinci çeyreğinde yüzde 22 oranında artış göstererek 40 bin 852 adede ulaştı.

Geçen yıl olduğu üzere, 2024’te de Toyota’nın çevreci teknolojiye sahip araçlarına yüksek talep geliyor. Markanın karbon emisyonlarını en kısa vakitte düşürme amacının akabinde büsbütün elektrikli, tam hibrit, plug-in hibrit ve hidrojen yakıt hücreli araçlar sunmasıyla satış performansı, yüksek momentumla artmaya devam etti. Toyota Avrupa’nın 319 bin 737 adetlik birinci çeyrek satışının yaklaşık 230 bin adedi elektrikli, tam hibrit, plug-in hibrit ve hidrojen yakıt hücreli araçlardan oluştu ve bu araçların satış oranında yüzde 10’luk bir artış elde edildi. Bu çevreci araçlar, birinci üç ayda Toyota Avrupa’nın toplam satışlarının yüzde 72’sine tekabül etti.

Toyota, Türkiye’de de hibrit araçlarda önder konumda

Toyota, tam hibrit araçlardaki liderliğini, Türkiye’de de artan ilgiyle devam ettiriyor. Markanın Yaris Cross Hybrid, Yaris Hybrid, Corolla Sedan Hybrid, Corolla Hatchback Hybrid, Toyota C-HR Hybrid, Corolla Cross Hybrid, RAV4 Hybrid ve Camry Hybrid olmak üzere farklı segmentlerde her gereksinime uygun tam hibrit model sunması, Toyota’yı bu alanda öncü kılıyor. Toyota tam hibrit modellerinin yüksek verimliliği, düşük tüketimi ve konforlu kullanımı, bu araçları tüm dünyada tercih sebebi haline getiriyor.

Toyota, Türkiye’de birinci 3 ayda 8 bin 532 adetlik tam hibrit araç satışı gerçekleştirdi ve bu kategoride yüzde 75’lik pazar hissesiyle bu segmentteki üstünlüğünü bir kere daha ortaya koydu. Markanın Türkiye’de en çok tercih edilen tam hibrit modelleri sırasıyla 4 bin 35 adetle Corolla Sedan Hybrid, 2 bin 348 adetle Toyota C-HR Hybrid, 1391 adetle Corolla Cross Hybrid ve 576 adetle Yaris Cross Hybrid oldu.

İlk çeyrekte Avrupa’da en çok tercih edilen Toyota hibrit modelleri ise Yaris Cross Hybrid (49 bin 186), Corolla Hybrid (41 bin), Yaris Hybrid (39 bin 410), Toyota C-HR Hybrid (30 bin 274) ve RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (24 bin 327) biçiminde sıralandı.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ